Problemet kan nu helt løses ved installering af en pigtail.

 

Med en pigtail forlænger du olie-returkanalen fra toppen. Så olien kommer helt ned i krumtaphuset forbi bundpakningen.

 

Find først ud af hvilken af de to oliekanaler pigtailen skal i. Evo cylinder er lavet ens, så cylinderne både kan sættes i som den forreste og bagerste cylinder- derfor to huller, hvor kun et bliver brugt. Den forreste cylinder skal ha pigtail monteret i den forreste oliekanal og den bagerste cylinder i den bagerste oliekanal.

 

for lettere at kunne håndtere cylinderen, fastspændes den mellem to stykker træ.

 

Sæt markeringstape på cylinderen, som vist, ud for hvor pigtailen skal monteres.

sæt en 5/16” diameter bolt i oliekanalen. Da oliekanalen ikke er i vinkel med cylinderens nederste pakningsflade/flange sættes en streg efter bolten.

 

Nu er det lettere at orientere 3/8” x 16tpi snittappen.

Påføre snittappen sprit og skær 2.5cm(1 inch) ned i cylinderen. Fjern tap en og rengør omhyggeligt.

Tjek om halen på pigtail´en kan gå mindst 2,5 cm ned i blokken, uden at skulle tvinges ned.

Der kan eventuelt slibe lidt af ydersiden af halen, hvis motoren er adskilt hones i oliekanalen.

Put to dråber loctite 242(blå) på gevindene på pigtailen og skru den i cylinderen, med en lang umbraco nøgle som vist.

 

Prøve monter nu cylinderen og blokken uden pakning. Juster om nødvendig på halen, så den går i uden brug af magt.

 

Note: kun standart cylinder, passer ikke i Big bore cylinder.

 

se : Pig tail